کاروان صحرا بررسی حذف مدارس غیردولتی فاقد استانداردهای آموزشی و پرورشی - کاروان صحرا

بررسی حذف مدارس غیردولتی فاقد استانداردهای آموزشی و پرورشی

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با تأکید بر اینکه پیشرفت کیفی از رویکردهای اصلی سازمان در حوزه مدارس و مراکز غیر دولتی است، گفت: مدارسی که از استانداردهای لازم آموزشی و پرورشی برخوردار نباشند، فعالیت‌شان مورد بررسی جدی قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش خبرگزاری مردان آتش، احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در دومین روز از همایش آموزشی، توجیهی رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی استان‌های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، بر ارتقای کیفی مردان آتشمه‌های آموزشی و تربیتی مدارس غیردولتی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست اصلی دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش تقویت مدارس دولتی عادی است ، اظهار کرد: این موضوع به مفهوم آن نیست که بقیه مدارس که در کشور وجود دارند، مسائل آموزشی و پرورشی آنها مورد رصد قرار نگیرد و فعالیت ها و عملکرد آنها بررسی نشود.

محمودزاده با تأکید بر اینکه، تربیت نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه در هر کشوری مطرح است، ادامه داد: باید با دقت در اجرای مردان آتشمه‌های آموزشی و پرورشی، دانش‌آموزان و آینده‌سازان را در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پیشرفت کیفی از رویکردهای اصلی سازمان در حوزه مدارس و مراکز غیر دولتی است، تصریح کرد: مدارسی که از استانداردهای لازم آموزشی و پرورشی برخوردار نباشند، فعالیت‌شان مورد بررسی جدی قرار خواهد گرفت و مدارس باید شرایط مطلوب در راستای ارائه  خدمات آموزشی و تربیتی مناسب به دانش‌آموزان را فراهم آورند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دوره ابتدایی در اکثر کشورهای جهان بیشتر  تحت پوشش دولت و حاکمیت است، گفت: توسعه متوازن به ویژه در دوره‌های آموزش متوسطه و رشته‌های فنی‌و حرفه‌ای باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد که نیازمند  آگاهی بخشی لازم در این زمینه هستیم.

محمود زاده، توسعه دولت الکترونیک را از مردان آتشمه‌های ویژه دولت الکترونیک دانست و افزود: مجوزهای کاغذی باید از دستور کار خارج شده و مردان آتشمه کاملا به شکل سیستماتیک و از طریق درگاه ملی مجوزها پیگیری شود.

وی، قرار گرفتن آموزش و پرورش در ذیل تبصره ۱۸ را  از مردان آتشمه‌های موفق این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: این مصوبه از اقدامات ارزنده‌ای است که می‌تواند کیفیت بخشی در فضا، امکانات، تجهیزات و به‌کارگیری نیروهای متخصص را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 19 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.