کاروان صحرا طرز تهیه کیک توت فرنگی شکلاتی - کاروان صحرا

مواد لازم برای تهیه کیک توت فرنگی شکلاتی

طرز تهیه کیک توت فرنگی شکلاتی، کیکی خاص و خوشمزه

پخت کیک توت فرنگی شکلاتی به صورت مرحله ای

در این مقاله از کاروان صحرا، با طرز تهیه کیک توت فرنگی شکلاتی به صورت مرحله ای آشنا می شوید. کیک توت فرنگی شکلاتی بسیار خوشمزه است، اما طعم های تازه ی توت فرنگی واقعاً آن را متعادل می کند. این دسر کیک شکلاتی و توت فرنگی واقعا به همان اندازه که جذاب است خوشمزه است.

طرز تهیه کیک توت فرنگی شکلاتی :

چه بخواهید این را برای روز مادر، روز ولنتاین یا مناسبت های خاص دیگری درست کنید، ظاهر این کیک توت فرنگی شکلاتی رویایی جذاب است. لایه های کیک شکلاتی نرم و مرطوب پر شده و با کره ی توت فرنگی شیرین پوشانده می شود که به تنهایی یک ترکیب خوشمزه است، اما ما آن را با ریختن گاناش شکلاتی روی آن زیبا می کنیم.

این کیک توت فرنگی شکلاتی به همان اندازه که خوشمزه است زیباست! این کیک با لایه هایی از کیک شکلاتی مرطوب پر شده با کره ی توت فرنگی، فراتر از رویایی است.

مواد لازم کیک شکلاتی :

پودر کاکائو شیرین نشده ½ فنجان (۴۰ گرم)
آب جوش ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر)
آرد همه منظوره ۳ فنجان (۳۶۰ گرم)
شکر دانه ریز ۲ و نیم فنجان (۵۰۰ گرم)
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
روغن نباتی ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر)
شیر کامل دمای اتاق ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر)
تخم مرغ بزرگ در دمای اتاق ۳ عدد
عصاره وانیل ۱ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای باترکریم توت فرنگی:

کره بدون نمک دمای اتاق ۱ و نیم فنجان (۳۴۰ گرم)
نمک خیلی خیلی کم
شکر قنادی ۶ تا ۸ فنجان (۷۲۰ گرم – ۹۶۰ گرم)
توت فرنگی تازه خرد شده نصف فنجان حدود ۶ توت

مواد لازم برای گاناش:

شکلات نیمه شیرین خرد شده ۳ و نیم اونس (۱۹۸ گرم)
خامه نصف فنجان (۱۲۰ میلی لیتر)

برای تزیین :

توت فرنگی تازه به مقدار لازم

طرز تهیه کیک شکلاتی :

فر را با دمای ۳۵۰ فارنهایت گرم کنید. ۳ قالب گرد کیک (۹ اینچی) را کره بمالید یا با اسپری پخت اسپری کنید و یا کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید.

در یک کاسه متوسط، پودر کاکائو را ۳ بار الک کنید. با آب داغ هم بزنید تا کاکائو حل شود. اجازه بدهید ۱۰ دقیقه خنک شود.

در همین حال، در یک کاسه بزرگ آرد را ۳ بار الک کنید و با شکر، وانیل، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. به مخلوط خنک شده کاکائو، روغن، شیر، تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. مخلوط کاکائو را داخل مخلوط آرد بریزید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. خمیر را بین قالب های کیک تقسیم کنید.

به مدت ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که کیک ها پف کنند و بپزند، بپزید. (اگر باید کیک ها را روی قفسه های جداگانه فر بپزید، بعد از ۲۰ دقیقه از پخت با احتیاط آن ها را بچرخانید.) اجازه بدهید کیک در قالب ها کاملا خنک شوند. یک چاقو دور لبه کیک ها بکشید تا جدا شوند و روی توری سیمی برگردانید. کاغذ روغنی را بردارید و دور بریزید.

طرز تهیه باترکریم

طرز تهیه کیک توت فرنگی شکلاتی

طرز تهیه باترکریم توت فرنگی :

در یک کاسه ای مناسب، کره و کمی نمک را با سرعت متوسط ​​به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا کاملا سبک شوند و پف کند.

سرعت را پایین بیاورید. در حالی که همزن روشن است، شکر را به تدریج، هر بار ½ فنجان، به طور متناوب با یک قاشق غذاخوری توت فرنگی اضافه کنید. در حین هم زدن هم زن را متوقف کنید و چند بار دیواره ی آن را تمیز کنید. بعد از اینکه شکر مخلوط شد، حدود ۱ دقیقه با سرعت متوسط ​​هم بزنید تا سبک و پفکی شود.

یک لایه کیک را در بشقاب یا سینی سرو قرار دهید. روی آن را ¾ فنجان، فراستینگ بریزید و در یک لایه یکنواخت پخش کنید. یک لایه ی دیگر کیک و ¾ فنجان دیگر فراستینگ را روی آن قرار دهید. لایه نهایی را اضافه کنید و مابقی فراستینگ را در تمام قسمت بیرونی کیک پخش کنید. حداقل ۱ ساعت یا حداکثر ۱ روز در حالت سرد (در یخچال) قرار دهید.

طرز تهیه گاناش

طرز تهیه باترکریم

طرز تهیه گاناش :

شکلات خرد شده را در یک کاسه مقاوم در برابر حرارت متوسط ​​قرار دهید.

در یک قابلمه کوچک، خامه را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید تا جا بیفتد. بلافاصله روی شکلات بریزید و بگذارید ۵ دقیقه بماند. با همزن بزنید تا شکلات کاملا ذوب و ترکیب شود.

آن را روی کیک پخش کنید، اجازه دهید مقداری از کناره های کیک چکه کند. روی آن را انواع توت های تازه بریزید. آن را داخل یخچال قرار بدهید تا خنک شود.

می توانید کیک را تا ۵ روز در یخچال نگهداری کنید.

نکاتی برای تهیه کیک توت فرنگی شکلاتی

طرز تهیه گاناش

نکاتی برای درست کردن کیک توت فرنگی شکلاتی

در پایان کیک توت فرنگی شکلاتی را به شکل دلخواه تزیین کنید

نکاتی برای تهیه کیک توت فرنگی شکلاتی :

• اگر روی کیک های شما گنبدی است، از یک چاقوی دندانه دار برای بریدن قسمت بالای گنبدها استفاده کنید تا بتوانید آنها را به طور یکنواخت روی هم قرار دهید.

• از مخلوط کردن بیش از حد خودداری کنید زیرا در خطر ایجاد بیش از حد گلوتن در خمیر هستید که منجر به یک کیک شکلاتی سفت، خشک و متراکم می شود.

• اگر مقدار زیادی آرد به خمیر کیک اضافه کنید، خمیر کیک غلیظ خواهد شد. من به شدت توصیه می کنم از یک ترازو برای اندازه گیری آرد خود استفاده کنید زیرا دقیق ترین روش است.

اگر ترازو ندارید، آرد خود را با قاشق پر کنید و سپس با قاشق آن را در فنجان هایتان بریزید و سپس روی آن را با چاقو صاف کنید. این روش بهترین روش برای اندازه گیری آرد بدون بسته بندی بیش از حد پیمانه است.

• حتما بعد از شستن توت فرنگی ها را خشک کنید. شما نمی خواهید مایع اضافی به باترکریم اضافه کنید زیرا روی غلظت فراستینگ تأثیر می گذارد.

• به راحتی می توانید ¼ فنجان مربای توت فرنگی را به جای توت فرنگی تازه در فراستینگ جایگزین کنید. همچنین می توانید مقدار نازکی را بین هر لایه کیک پخش کنید تا طعم توت فرنگی اضافه شود.

• بهتر است قبل از افزودن گاناش شکلاتی اجازه دهید کیک خنک شود تا به سرعت خودش را بگیرد و داخل کیک نرود.

• مطمئن شوید که تمام مواد خشک خود از جمله پودر کاکائو و آرد را ۳ بار الک کرده اید. الک کردن تضمین می کند که تمام مواد خشک شما بدون توده هستند و به خوبی با هم ترکیب می شوند.

جمع بندی :

کیک توت فرنگی شکلاتی، یکی از خوشمزه ترین و خاص ترین کیک هایی هستند که می توانید برای مناسبت های خاص آن را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. ترکیب شکلات و توت فرنگی بی نظیر می شود.

گردآوری: بخش آشپزی کاروان صحرا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 177 views بار دسته بندی : آموزش شیرینی پزی تاريخ : 12 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.